Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
25 weken
0 weken

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Ieder mens, jong of oud, functioneert op 3 niveaus: lichamelijk, psychisch en sociaal. De wisselwerking hiertussen bepaalt hoe iemand in de maatschappij functioneert, passend bij zijn ontwikkelingsfase. Daarom ga ik uit van de holistische mensvisie.De 3 pijlers staan onderling met elkaar in verband en hebben invloed op elkaar. lichamelijk functioneren, je lijf, je gezondheid psychisch functioneren, wat je denkt en wat je voelt sociaal functioneren, jezelf en de anderen, zelfwaardering en communicatieAls er op een van deze terreinen iets hapert, kun je uit balans raken.Wat ik vaak zie is dat mensen niet meer zo van het leven kunnen genieten.Je kunt misschien wel verder maar het kost jou en anderen meer moeite, meer energie. Uitgangspunt van een behandeling in de BasisGGZ of eerstelijn is dat deze in principe kortdurend is.In eerste fase wordt onderzocht wat er aan de hand is, de psycholoog zoekt samen met de cliënt naar opheldering van de behandelvraag. Bij de klachten wordt gekeken of er sprake is van een diagnose in de DSM-V, het handboek voor psychische hulpverlening. Indien passend binnen de BGGZ kan vanaf dat moment kan de behandeling worden opgestart. Voorbeelden van klachten zijn angst, depressie, stagnatie in een bepaalde levensfase, in de relatie, in de ontwikkeling, het leren of het gedrag, lichamelijke klachten waarvande oorzaak niet kan worden vastgesteld.Een behandeling wordt uitgevoerd volgens behandelmethodes die door wetenschappelijk onderzoek aantoonbaar het beste effect geven bij een bepaald soort klachten. De meeste behandelmethodes zijn een mengvorm van oplossingsgerichte systeemtherapie, Rogeriaanse psychotherapie, Psychodynamische psychotherapie, Cognitieve Gedragstherapie. Bijtrauma van kinderen en volwassenen kan EMDR als behandeltechniek worden ingezet.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Aanmelding en bereikbaarheid.Men kan zich telefonisch of per email laten informeren en zich bij de praktijk aanmelden. Dan wordt een intakegesprek ingepland en zo mogelijk per email bevestigd. Een kind of jeugdige wordt bij voorkeur door beide ouders of een verzorger begeleid.Omdat Psychologiepraktijk Els Leusink met korte lijnen werkt, worden de intake en de behandeling door dezelfde hulpverlener uitgevoerd. De praktijk is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8:00-17 uur. Er is een telefoondienst ingeschakeld om de telefoontjes op te vangen tijdens de behandelsessies van de therapeut.De generalistische basis-ggz of eerstelijns psychologische hulp is voor kortdurende hulp met een maximum van 12 gesprekken. Indien nodig kan in overleg met de verwijzer een tweede serie gesprekken worden gestart, afhankelijk van de gestelde diagnose.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Evaluaties van het beloop van de behandeling vinden tussentijds en aan het eind van de behandeling plaats. Indien gewenst worden andere leden uit het systeem daarbij betrokken. Hiervoor is wel toestemming van de cliënt nodig.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Er wordt gebruik gemaakt van ROM, tussentijdse metingen naar klachten, verbeteringen resultaat en tevredenheid van de cliënt. Bij aanvang van de nieuwe sessie informeer ik naar de situatie van de cliënt in relatie tot de behandeldoelen in het behandelplan en die als een rode draad door de behandeling lopen.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

De klanttevredenheid wordt met regelmaat gecheckt dmv een ROM meting, ORS/SRS en persoonlijk navragen. Dit gebeurt minimaal halverwege en aan het eind van de behandeling met een evaluatieformulier.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Behandeling vindt plaats door de eigenaar van de praktijk, tevens gz-psycholoog/regiebehandelaar aan de hand van een verwijzing van de huisarts, een intake, en diagnostiek waarna een behandelplan wordt opgesteld en uitgevoerd.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
EB leusink
gz-psycholoog
Vrouw