Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor basis ggz (ASR). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (ASR). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

De praktijk richt zich op volwassenen met diverse psychische problemen zoals angst, trauma, depressie, persoonlijkheidsproblemen, relatieproblemen, seksuele problemen en genderdysforie. Er is aandacht voor de sociale omgeving en de religieuze beleving van de cliënt. Gewoonlijk vindt individuele behandeling plaats, soms aangevuld met gesprekken samen met de partner of een andere belangrijke persoon uit het netwerk. De therapie is gebaseerd op de persoonsgerichte experiëntiële psychotherapie.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Cliënten kunnen zich telefonisch of per e-mail aanmelden. In beide gevallen wordt de aanmelding aangenomen door de praktijkhouder (P.M. Wagenaar). In een kort telefonisch screeningsgesprek wordt besproken in hoeverre de cliënt in aanmerking komt voor hulp bij de praktijk. Als wordt besloten de aanmeldingsprocedure voort te zetten, wordt de cliënt een vragenlijst toegestuurd en (indien van toepassing) gevraagd de verwijsbrief toe te sturen. Als beide documenten zijn ontvangen en er is sprake van een correcte verwijzing, wordt de cliënt zo nodig op de wachtlijst geplaatst. Tegen de tijd dat de intake plaatsvindt neemt de praktijkhouder contact op voor het maken van een afspraak. De praktijkhouder voert één of twee intakegesprekken waarna het adviesgesprek volgt waarin de diagnostische bevindingen vanuit de intake en het behandelplan worden besproken. Als de cliënt zich hierin kan vinden, wordt het behandelplan getekend en kan de behandeling starten. Als blijkt dat de verwijzing naar de GGZ niet terecht is, wordt dit met de cliënt in het eerste of tweede gesprek besproken en wordt deze terug verwezen naar de huisarts.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Aan het eind van een sessie wordt regelmatig besproken of het doel kon worden gerealiseerd. Tijdens de behandeling wordt af en toe de behandeling geëvalueerd. Daarbij wordt besproken in hoeverre de behandeldoelen uit het behandelplan worden behaald. Hierbij wordt gebruik gemaakt van ROM-metingen (SQ48).De zorgvraag wordt getypeerd aan de hand van de HONOS+.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

De behandeling wordt geëvalueerd na een afgesproken aantal sessies (bijvoorbeeld vijf of tien).

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Naar tevredenheid wordt regelmatig geïnformeerd aan het eind van een sessie en tijdens evaluaties. In een aantal gevallen wordt gebruik gemaakt van een tevredenheidsvragenlijst (de CQi-GGZ-VZ Ambulant).

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

In het eerste gesprek wordt in grote lijnen het traject geschetst vanaf intake tot einde behandeling. In het adviesgesprek wordt de behandeling nader toegelicht.Tijdens de behandeling wordt regelmatig gecheckt of de behandeling aansluit bij de verwachtingen en doelen van de cliënt.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
PM wagenaar
gz-psycholoog, psychotherapeut
Man