Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
0 weken
0 weken
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
0 weken
0 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
0 weken
0 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
0 weken
0 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
0 weken
0 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

EvenZicht is een praktijk waar de mens centraal staat. De mens in zijn eigen context. De trajecten binnen EvenZicht krijgen daarom altijd een individuele kleur. Hiervoor is samenwerking met jou als client, daar waar mogelijk met jouw context en daar waar nodig met elkaar als professionals een belangrijke kernwaarde. We komen op die manier tot een behandelaanbod dat enerzijds past bij wie je bent en anderzijds bij jouw specifieke klachten. Daar waar mogelijk en nodig combineren we diverse manieren van werken: verbaal en non-verbaal. Het gaat om uniciteit en professionaliteit. Onze professionele kaders zijn de basis, we maken gebruik van de ruimte die ze bieden. Gebleken is dat we door deze manier van werken vooral mensen die vragen om net iets anders zich melden bij EvenZicht. Dit hangt dan soms samen met de complexiteit van alles wat er speelt, soms met de mogelijkheden van jouzelf en soms met de mogelijkheden van je context. Binnen EvenZicht is het mogelijk om dagbesteding in te zetten als versterking van je behandeling. Kernwaarden van EvenZicht:- uniciteit- professionaliteit- creativiteit- samenwerking

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

    ASS en persoonlijkheid
    trauma en persoonlijkheid

  • Mensen met een (licht) verstandelijke beperking

  • Overig, namelijk:

    mensen met autismemensen met (complex) traumamensen met persoonlijkheidsproblematiek

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

Aanmelding via mail dan wel telefonisch bij praktijkondersteuner, tevens triagist.Telefonische triage, beoordeling door regiebehandelaar. Versturen intakeformulier, NAW, ROM. Client krijgt tevens welkomstbrief met informatie over de te nemen stappen, de procedure, de instelling. Op basis van inschatting regiebehandelaar wordt intake gepland bij de behandelaar die gedurende het hele traject actief betrokken zal blijven bij de client. zie ook:https://evenzicht.nl/traject/

Hoe verlopen intake en diagnose?

Ter info: EvenZicht is een kleine instelling waarin een klinisch psycholoog, gz-psychologen, basispsycholoog en een medebehandelaar (gedragstherapeut, EMDR-therapeut) werkzaam zijn. Doel is dit team uit te breiden met nog een KP en mogelijk een basispsycholoog. De psychiater is als consulent betrokken en heeft daarom geen taken als regiebehandelaar. Voorafgaande aan de intake is de KP ten allen tijde betrokken bij de triage die gedaan wordt door een ter zake bekwame verpleegkundige. Na triage valt het besluit basisggz, dan wel specilistische ggz. Op basis hiervan kan besloten worden of de KP of GZ als indicerende regiebehandelaar kan optreden. Naast de indicerend behandelaar is vanaf de start de behandelaar betrokken waarvan ingeschat wordt dat deze ook een groot deel van de diagnostiek en behandeling zal uitvoeren. Binnen EvenZicht streven we ernaar dat de client zoveel mogelijk te maken heeft met 'één gezicht'. De diagnostiek wordt uitgevoerd olv de indicerend regiebehandelaar. Bij onduidelijkheid omtrent de diagnostiek wordt in het MDO (altijd in aanwezigheid van KP) besproken welke diagnostiek wenselijk is. De diagnostiek wordt dan uitgevoerd door de klinisch psycholoog dan wel de gz-psycholoog. Op basis van de diagnostiek wordt geïndiceerd welke behandeling nodig is en wordt duidelijk afgesproken wie als coördinerende regiebehandelaar zal optreden. Hierbij wordt gestreefd naar een zo minimaal mogelijke wisseling van gezichten. Daarna volgt start behandeling.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Na triage, intake en diagnostiek wordt een indicatiestelling door de betrokken behandelaar opgesteld. Deze indicatiestelling wordt in MDO besproken. Bij de eerste MDO zijn altijd de KP of gz-psycholoog en medebehandelaar aanwezig. In dit MDO wordt de indicatiestelling besproken. De indicatiestelling bevat tevens de doelen voor het behandelplan. Na MDO werkt de uitvoerende behandelaar het behandelplan uit. Daarna volgt bespreking met client en op basis daarvan mogelijk aanscherping en vervolgens definitieve vaststelling. Onderdeel van de indicatiestelling is tevens bepalen zorgvraagtypering, inschatting van intensiteit behandeling en daarmee noodzaak betrokkenheid vaktherapeuten, ambulante inzet, dagbesteding. zodat inschatting gemaakt kan worden mono-, dan wel multidisciplinair.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Bij start van traject binnen EvenZicht krijgt client SQ48 als ROM toegestuurd. Tevens wordt een vragenlijst waarmee mentale gezondheid wordt gemeten (vanuit positieve psychologie) toegestuurd. Bij opstellen behandelplan wordt tevens moment van evaluatie besproken. Voorafgaand aan elke evaluatie worden wederom dezelfde vragenlijsten toegestuurd. Voor diagnostiek kan gebruikt gemaakt worden van diverse vragenlijsten. Inzet hiervan gebeurt altijd na overleg met client. Evaluaties bhp worden zoveel mogelijk gedaan in aanwezigheid van client, indien gewenst netwerk en alle betrokken behandelaren/therapeuten, zonodig kort voorbesproken in een MDO.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Bij uitvoering van behandeling door de coordinerend regiebehandelaar zelf is dit een vanzelfsprekend proces. Client kent de regiebehandelaar dan ook als gezicht van de behandeling. Bij uitvoering van de behandeling door de medebehandelaar is de KP ten allen tijde op de achtergrond en daarmee inhoudelijk verbonden aan de behandeling en daarmee ook de evaluaties. De regiebehandelaar is ook aanwezig is bij de evaluatiegesprekken en dit wordt bij de kennismaking (start traject) EvenZicht besproken en wordt voorafgaand aan de evaluatie nogmaals besproken door de medebehandelaar. De medebehandelaar heeft de leiding gedurende het evaluatiegesprek. Evaluatie is vooraf in MDO besproken. De regiebehandelaar is aanwezig om proces te monitoren, bewaken en te signaleren waar mogelijke knelpunten zitten zowel als het gaat om inhoud als proces. Bij afsluiting van de behandeling wordt dezelfde systematiek gevolgd.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Tijdens de evaluaties is tevredenheid van de client altijd een onderwerp van gesprek. Bij afronding van behandeling wordt dit gesprek mede gevoerd aan de hand van de CQI.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Na triage, intake en diagnostiek wordt een indicatiestelling door de betrokken behandelaar opgesteld. Deze indicatiestelling wordt in MDO besproken. Bij de eerste MDO zijn altijd de KP of gz-psycholoog en medebehandelaar aanwezig. In dit MDO wordt de indicatiestelling besproken. De indicatiestelling bevat tevens de doelen voor het behandelplan. Na MDO werkt de uitvoerende behandelaar het behandelplan uit. Daarna volgt bespreking met client en op basis daarvan mogelijk aanscherping en vervolgens definitieve vaststelling. Onderdeel van de indicatiestelling is tevens bepalen zorgvraagtypering, inschatting van intensiteit behandeling en daarmee noodzaak betrokkenheid vaktherapeuten, ambulante inzet, dagbesteding. zodat inschatting gemaakt kan worden mono-, dan wel multidisciplinair.

In geval van terugval of crisis?

Bij start van traject binnen EvenZicht krijgt client SQ48 als ROM toegestuurd. Tevens wordt een vragenlijst waarmee mentale gezondheid wordt gemeten (vanuit positieve psychologie) toegestuurd. Bij opstellen behandelplan wordt tevens moment van evaluatie besproken. Voorafgaand aan elke evaluatie worden wederom dezelfde vragenlijsten toegestuurd. Voor diagnostiek kan gebruikt gemaakt worden van diverse vragenlijsten. Inzet hiervan gebeurt altijd na overleg met client. Evaluaties bhp worden zoveel mogelijk gedaan in aanwezigheid van client, indien gewenst netwerk en alle betrokken behandelaren/therapeuten, zonodig kort voorbesproken in een MDO.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
WG VAN DER veer
klinisch psycholoog
Vrouw
M solen-katsma
gz-psycholoog
Vrouw
RL noll
psychiater
Man
KL raben
gz-psycholoog
Vrouw
J VAN DER wenden
gz-psycholoog
Vrouw