Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
1 week
3 weken
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
0 weken
0 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
0 weken
0 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
0 weken
0 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
1 week
3 weken

Onder Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
0 weken
0 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
0 weken
0 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Voedings- en eetstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Voedings- en eetstoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

The Home Clinic is een volledige online behandeling voor verslaving aan volwassenen. Het contact vindt plaats door middel van beeldbellen.Onze missie is veilige en kwalitatief goede online behandelingen voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken.De behandeling is gericht op herstel van controle over het gebruik van middelen en verbetering van de kwaliteit van leven. We versterken decontrole van de cliënt en helpen het gezin daarin samen te werken zodanig dat de hulpvrager en het gezin in de toekomst eigen keuzes kunnen maken. The Home Clinic richt zich op mensen met verslaving aan alcohol, cannabis, stimulantia en benzodiazepine soms in combinatie met andere psychische problemen. De organisatie biedt behandeling binnen de gegeneraliseerde en gespecialiseerde GGZ.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

Er zijn verschillende manieren waarop cliënten bij The Home Clinic worden aangemeld. Vaak is er een verwijzing door de huisarts of andere zorgverlener maar mensen nemen ook zelf contact op met The Home Clinic nadat zij informatie hebben gevonden op het Internet. Cliënten ontvangen dan desgevraagd informatie over behandeling bij The Home Clinic van de front-office medewerker en worden terugverwezen naar de huisarts voor een verwijzing. De verwijsbrief kan via fax of digitaal via Zorgdomein verstuurd worden. The Home Clinic heeft een standaard verwijsbrief beschikbaar op haar website dat door de verwijzer gebruikt kan worden.Bij een verwijzing door de huisarts controleert de front-office medewerker de verwijsbrief en hangt deze in het patiëntendossier. Vervolgens neemt de front-office medewerker contact op met de cliënt dat de verwijzing is ontvangen. Hierbij ontvangt de cliënt tevens uitleg over de intakeprocedure. Als de verwijsbrief om administratieve redenen nog niet in orde is, bijvoorbeeld als er geen diagnose is ingevuld of als geen voorkeur voor basis-GGZ of gespecialiseerde GGZ is ingevuld, dan neemt de front-office medewerker contact op met de huisarts. De regiebehandelaar verifieert de inhoud van de verwijsbrief en zal bij eventuele vragen hierover contact opnemen met de huisarts of de cliënt zelf. Hierbij vindt tevens een eerste screening plaats op contra-indicaties voor behandeling. Zodra de verwijsbrief van de cliënt in orde is, wordt de cliënt door de front-office medewerker aangemeld voor een online intake. Hierbij kan de cliënt ondersteund worden door een mede-behandelaar van de cliënt, doorgaans een psycholoog. Zodra de online intake is afgerond wordt het eerste intakeconsult met de regiebehandelaar gepland en indien nodig een intake bij de verslavingsarts. De regiebehandelaar zorgt ervoor dat de cliënt wordt besproken tijdens het eerstvolgende multidisciplinaire overleg. De front-office medewerker is het aanspreekpunt voor de cliënt totdat de eerste intake heeft plaatsgevonden, daarna is de regiebehandelaar het aanspreekpunt. Het eerste intakegesprek dient binnen 2 weken na een aanmelding met een (geldige) verwijzing plaats te vinden. Indien er een intakegesprek is gepland ontvangt de cliënt een bevestigingsbrief met daarin onder meer informatie over de datum, plaats en tijd van de intake en met wie het gesprek zal plaatsvinden. Tevens ontvangt de huisarts een brief dat de eerste afspraken met de cliënt zijn gemaakt. De verwijzer heeft de mogelijkheid om aan te geven dat de cliënt binnen 1 week gezien moet worden. In dat geval neemt de regiebehandelaar contact op met de huisarts voor een warme overdracht en krijgt de cliënt een 'spoed'-plek bij de verslavingsarts. Als de verslavingsarts constateert dat de cliënt opgenomen moet worden dan zijn er spoedplekken beschikbaar bij onder meer de Amethist Verslavingszorg. Als tijdens de aanmelding de situatie verergert dan kan hiervan tevens gebruik worden gemaakt. The Home Clinic heeft protocollen voor crisis en suicide.

Hoe verlopen intake en diagnose?

IntakeprocedureBij cliënten die zich aanmelden streeft The Home Clinic naar een eerste intakegesprek binnen twee weken na (geldige) verwijzing van de huisarts. Indien blijkt dat een behandeling is geïndiceerd wordt gestreefd om binnen 1 week na afronding van de diagnostiek met de behandeling te starten. Na de diagnostiek krijgt de huisarts een brief met een samenvatting van de diagnose, conclusie en het behandeladvies.Nieuwe cliënten worden besproken in het multidisciplinair overleg. De regiebehandelaar wordt geselecteerd op basis van de inhoud van de verwijsbrief (ernst problematiek, risico, complexiteit en beloop klachten) en aanvullende informatie van de huisarts. Bij de basis GGZ kan de regiebehandelaar een verslavingsarts KNMG of GZ-psycholoog zijn. Binnen de gespecialiseerde GGZ een verslavingsarts KNMG, GZ-psycholoog, klinisch psycholoog of psychiater. In alle gevallen heeft de regiebehandelaar direct contact met de cliënt tijdens de diagnostiek. Dit kan op de polikliniek zijn of via beeld bellen. De intake / diagnostiek bestaat bij The Home Clinic uit (maximaal) 2 delen die in willekeurige volgorde kunnen plaatsvinden. 1. De psychologische intake. Tijdens de psychologische intake exploreert de behandelaar de doelen en wensen van de cliënt en geeft de behandelaar voldoende informatie aan de cliënt om weloverwogen een beslissing te kunnen nemen. Het is belangrijk dat familieleden hierbij aanwezig zijn zodat zij de cliënt kunnen ondersteunen in het nemen van de beslissing. De psychologische intake wordt door de regiebehandelaar poliklinisch of via beeld bellen uitgevoerd. Bij deze intake wordt gebruik gemaakt van de uitkomsten van de online intake (MATE).2. De psychiatrische intake. Hierbij wordt een psychiatrisch onderzoek en diagnostiek verricht op verslaving en eventueel aanwezige co-morbiditeit. De psychiatrische intake wordt door de regiebehandelaar uitgevoerd en vindt doorgaans aansluitend op de psychologische intake plaats. De regiebehandelaar overtuigt zichzelf tevens ervan dat de cliënt en zijn of haar familieleden voldoende zijn geïnformeerd op basis van gezamenlijke besluitvorming en geeft aanvullende informatie.3. De verslavingsgeneeskundige intake. Deze bestaat uit een uitgebreide somatische screening, aanvragen van laboratoriumonderzoek en het vastleggen van medicatie en co-medicatie (mutaties van de laatste drie maanden). De verslavingsgeneeskundige intake wordt door een verslavingsarts-KNMG uitgevoerd. De verslavingsarts bespreekt met de cliënt tevens de voor- en nadelen van een thuisdetoxificatie versus een klinische detoxificatie. De diagnose en behandeladviesDe regiebehandelaar draagt zorg voor het (doen) stellen van de diagnose. Als delen van het diagnostische proces door anderen dan de regiebehandelaar worden verricht, moet de regiebehandelaar via direct contact (ook beeldbellen) met de cliënt bij de beoordeling betrokken zijn geweest. De diagnose wordt gesteld aan de hand van de DSM-criteria. De invulling op de DSM-assen weegt mee in het bepalen van de zorgvraagzwaarte. Na de diagnostiek vindt er een multidisciplinair overleg plaats. Hierbij is altijd een psychiater of klinisch psycholoog aanwezig. In het overleg worden de resultaten van de psychologische, psychiatrische en verslavingsgeneeskundige intakes besproken. Op basis hiervan kan de diagnose verder worden bijgesteld en wordt er vastgesteld voor welke zorgproducten de cliënt in aanmerking komt. Generaliseerde basis-GGZ: Blijkt tijdens de intake dat behandeling in de basis-GGZ niet is aangewezen, dan draagt de regiebehandelaar er zorg voor dat de cliënt wordt doorverwezen naar de gespecialiseerde GGZ of wordt terugverwezen naar de huisarts, bij voorkeur met een warme overdracht en een passend advies.Gespecialiseerde GGZ: Blijkt tijdens de intake dat behandeling in de gespecialiseerde GGZ niet is aangewezen, dan draagt de regiebehandelaar er zorg voor dat de cliënt wordt doorverwezen naar de basis-GGZ of wordt terugverwezen naar de huisarts, bij voorkeur met een warme overdracht en een passend advies.Aanspreekpunt De regiebehandelaar in de intakefase is aanspreekpunt vanaf het moment van de eerste intake tot aan de start van de behandeling.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Rol multidisciplinair team / betrokken behandelaren:Na de diagnostiek worden tijdens het multidisciplinair overleg (MDO) de resultaten van de psychologische, psychiatrische en verslavingsgeneeskundige intakes besproken. Op basis hiervan kan de diagnose verder worden bijgesteld en wordt vastgesteld voor welke zorgproducten de cliënt in aanmerking komt. Hierbij wordt tevens besproken welke behandelaren betrokken zullen worden tijdens de behandeling. Na de behandelplanbespreking met de cliënt worden de uitkomsten van dit gesprek nogmaals in het MDO besproken zodat er een planning gemaakt kan worden met de betrokken behandelaren om de behandeling te starten. ProcesAls de diagnose en de zwaarte van de behandeling bekend zijn zal de regiebehandelaar samen met de cliënt een behandelplan opstellen op basis van gezamenlijke besluitvorming. Het behandelplan gaat uit van het principe van een overeenkomst zoals deze ook gesteld is in de WGBO als informed consensus.Het resulterende behandelplan wordt volgens een vast concept opgesteld. Hierin staan de diagnose, de hulpvragen, de doelen, de te nemen acties waarmee getracht wordt deze doelen te bereiken en de verwachte behandelduur. Tevens wordt een planning gegeven van de eerstvolgende evaluatie van het behandelplan. In het behandelplan staan naast psychiatrische diagnoses ook eventueel somatische diagnoses beschreven. Het totale behandelaanbod wordt zo optimaal mogelijk afgestemd op de individuele problemen van de cliënt, waarbij er aandacht is voor alle factoren die een rol spelen bij het ontstaan en het in stand houden van de verslaving. Uitgangspunt van het behandelplan zijn de doelen die voor de cliënt het meest belangrijk zijn zodat het behandelplan zoveel mogelijk aansluit bij de verwachting van de cliënt. Hierbij wordt tevens samen met de cliënt vastgelegd welke behandelaren betrokken zullen worden bij de behandeling, hoe de waarneming is geregeld bij ziekte of verlof en op welke dagen de behandelaren bereikbaar zijn met de bijbehorende contactgegevens. In het behandelplan is opgenomen op welke manier gehandeld moet worden bij crisis.Betrokkenheid van cliënt: Gezamenlijke besluitvormingThe Home Clinic vindt het belangrijk dat het uiteindelijke behandelplan gedragen wordt door alle betrokkenen. Een gezamenlijke besluitvorming (Shared Decision Making) kan hier in belangrijke mate aan bijdragen. Tijdens de intakeprocedure en behandelplanbespreking worden cliënten daarom goed geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden van behandeling met de daarbij behorende voor- en nadelen. Hierbij worden onder meer de volgende opties besproken:• Inhoud van de behandeling bij The Home Clinic;• Voorwaarden voor behandeling bij The Home Clinic;• Investering van de cliënt en eventueel hun familieleden in de behandeling, bijvoorbeeld in tijd;• Aanbod van The Home Clinic versus aanbod van andere zorginstellingen;• Voor- en nadelen van klinische detoxificatie versus ambulante detoxificatie;• Voor- en nadelen van thuisbehandeling versus poliklinische behandeling of opname;Om tot een goede besluitvorming te komen adviseert The Home Clinic dat familieleden aanwezig zijn bij de intake en behandelplanbespreking. De familieleden kunnen de cliënt ondersteunen bij het stellen van vragen en het maken van de juiste beslissingen. Hierbij wordt geëxploreerd wat voor de cliënt de meest belangrijke doelen of uitkomsten zijn. Indien deze doelen niet haalbaar zijn binnen een behandeling van The Home Clinic wordt er bekeken welke vormen van behandeling beter aansluiten. Tijdens de intake wordt tevens het Home Team samengesteld. Met de naastbetrokkenen of familieleden die hierin betrokken zullen worden wordt besproken wat er van hen verwacht wordt tijdens de behandeling en welke ondersteuning zij mogen verwachten van The Home Clinic.Gedurende de intakeprocedure krijgt de cliënt de tijd om over deze opties na te denken en kan de cliënt contact opnemen met de regiebehandelaar voor meer gedetailleerde informatie. Tevens ontvangt de cliënt tijdens de intake een aantal folders die de cliënt verder kan ondersteunen bij het nemen van de juiste beslissing. Als de diagnostiek is afgerond zal de regiebehandelaar alle opties nogmaals bespreken met de cliënt tijdens de behandelplanbespreking.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

De regiebehandelaar evalueert de voortgang van de behandeling met de cliënt en zijn of haar naasten. Hierbij worden vragenlijsten t.b.v. ROM (MATE middelenmatrix) afgenomen. De uitkomsten van de evaluatie worden besproken tijdens het multidisciplinair overleg. Behandelaren krijgen hierbij ondersteuning van rapportages waarin voor elke cliënt wordt aangegeven waar de cliënt zich in het zorgpad bevindt.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Elke 3 maanden of vaker (indien geïndiceerd) vindt er een evaluatie van de behandeling tussen de regiebehandelaar en de cliënt plaats. Hierbij worden de uitkomsten van de ROM als uitgangspunt voor het evalueren van de vastgestelde doelen in het behandelplan gehanteerd. De cliënt heeft hierbij de gelegenheid om doelen bij te stellen en richting te geven aan de behandeling. De uitkomsten van de evaluatie worden in het patiëntendossier vastgelegd. Als vanuit de ROM blijkt dat er onvoldoende gezondheidswinst is behaald dan kan dit leiden tot opschaling of overdracht naar meer passende zorg. De uitkomsten van de evaluatie worden altijd in het multidisciplinair overleg besproken.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Elke 3 maanden wordt tijdens de evaluatie tussen regiebehandelaar en cliënt de werkalliantievragenlijst afgenomen. Hiermee wordt al tijdens de behandeling een indicatie gegeven over de tevredenheid van de cliënt zodat er tijdig bijgestuurd kan worden. Aan het einde van de behandeling kunnen cliënten de CQ-index invullen, een landelijke tevredenheidsvragenlijst. Tevens wordt aan cliënten gevraagd om via Zorgkaart Nederland een rapportcijfer te geven.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Rol multidisciplinair team / betrokken behandelaren:Na de diagnostiek worden tijdens het multidisciplinair overleg (MDO) de resultaten van de psychologische, psychiatrische en verslavingsgeneeskundige intakes besproken. Op basis hiervan kan de diagnose verder worden bijgesteld en wordt vastgesteld voor welke zorgproducten de cliënt in aanmerking komt. Hierbij wordt tevens besproken welke behandelaren betrokken zullen worden tijdens de behandeling. Na de behandelplanbespreking met de cliënt worden de uitkomsten van dit gesprek nogmaals in het MDO besproken zodat er een planning gemaakt kan worden met de betrokken behandelaren om de behandeling te starten. ProcesAls de diagnose en de zwaarte van de behandeling bekend zijn zal de regiebehandelaar samen met de cliënt een behandelplan opstellen op basis van gezamenlijke besluitvorming. Het behandelplan gaat uit van het principe van een overeenkomst zoals deze ook gesteld is in de WGBO als informed consensus.Het resulterende behandelplan wordt volgens een vast concept opgesteld. Hierin staan de diagnose, de hulpvragen, de doelen, de te nemen acties waarmee getracht wordt deze doelen te bereiken en de verwachte behandelduur. Tevens wordt een planning gegeven van de eerstvolgende evaluatie van het behandelplan. In het behandelplan staan naast psychiatrische diagnoses ook eventueel somatische diagnoses beschreven. Het totale behandelaanbod wordt zo optimaal mogelijk afgestemd op de individuele problemen van de cliënt, waarbij er aandacht is voor alle factoren die een rol spelen bij het ontstaan en het in stand houden van de verslaving. Uitgangspunt van het behandelplan zijn de doelen die voor de cliënt het meest belangrijk zijn zodat het behandelplan zoveel mogelijk aansluit bij de verwachting van de cliënt. Hierbij wordt tevens samen met de cliënt vastgelegd welke behandelaren betrokken zullen worden bij de behandeling, hoe de waarneming is geregeld bij ziekte of verlof en op welke dagen de behandelaren bereikbaar zijn met de bijbehorende contactgegevens. In het behandelplan is opgenomen op welke manier gehandeld moet worden bij crisis.Betrokkenheid van cliënt: Gezamenlijke besluitvormingThe Home Clinic vindt het belangrijk dat het uiteindelijke behandelplan gedragen wordt door alle betrokkenen. Een gezamenlijke besluitvorming (Shared Decision Making) kan hier in belangrijke mate aan bijdragen. Tijdens de intakeprocedure en behandelplanbespreking worden cliënten daarom goed geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden van behandeling met de daarbij behorende voor- en nadelen. Hierbij worden onder meer de volgende opties besproken:• Inhoud van de behandeling bij The Home Clinic;• Voorwaarden voor behandeling bij The Home Clinic;• Investering van de cliënt en eventueel hun familieleden in de behandeling, bijvoorbeeld in tijd;• Aanbod van The Home Clinic versus aanbod van andere zorginstellingen;• Voor- en nadelen van klinische detoxificatie versus ambulante detoxificatie;• Voor- en nadelen van thuisbehandeling versus poliklinische behandeling of opname;Om tot een goede besluitvorming te komen adviseert The Home Clinic dat familieleden aanwezig zijn bij de intake en behandelplanbespreking. De familieleden kunnen de cliënt ondersteunen bij het stellen van vragen en het maken van de juiste beslissingen. Hierbij wordt geëxploreerd wat voor de cliënt de meest belangrijke doelen of uitkomsten zijn. Indien deze doelen niet haalbaar zijn binnen een behandeling van The Home Clinic wordt er bekeken welke vormen van behandeling beter aansluiten. Tijdens de intake wordt tevens het Home Team samengesteld. Met de naastbetrokkenen of familieleden die hierin betrokken zullen worden wordt besproken wat er van hen verwacht wordt tijdens de behandeling en welke ondersteuning zij mogen verwachten van The Home Clinic.Gedurende de intakeprocedure krijgt de cliënt de tijd om over deze opties na te denken en kan de cliënt contact opnemen met de regiebehandelaar voor meer gedetailleerde informatie. Tevens ontvangt de cliënt tijdens de intake een aantal folders die de cliënt verder kan ondersteunen bij het nemen van de juiste beslissing. Als de diagnostiek is afgerond zal de regiebehandelaar alle opties nogmaals bespreken met de cliënt tijdens de behandelplanbespreking.

In geval van terugval of crisis?

De regiebehandelaar evalueert de voortgang van de behandeling met de cliënt en zijn of haar naasten. Hierbij worden vragenlijsten t.b.v. ROM (MATE middelenmatrix) afgenomen. De uitkomsten van de evaluatie worden besproken tijdens het multidisciplinair overleg. Behandelaren krijgen hierbij ondersteuning van rapportages waarin voor elke cliënt wordt aangegeven waar de cliënt zich in het zorgpad bevindt.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
RD barbier
psychiater
Man
PJ bodewits
arts
Man