Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (ASR, CZ, DSW, ENO, ONVZ, VGZ, Zilveren Kruis, Zorg en Zekerheid). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Ik werk op maat. Ik ben breed opgeleid in vier grotereferentiekaders: Gedragstherapie, Systeemtherapie, Psychoanalyse en Persoonsgericht Experiëntieel. Bij angst en depressie maak ik gebruik makend van technieken uit de cognitievegedragstherapie. Bij iedereen zoveel mogelijk mentalisatie bevorderend. Bij hechtingstrauma en lichte persoonlijkheidsproblematiek met technieken uit de Schematherapie. Bij de cliënten met voldoende ik-sterkte en introspectief vermogen werk ik ervaringsgericht en inzichtgevend. Waar nodig betrek ik partners en familie. Bij paren is EFT voor paren zeer effectief. E-Health gebruik ik ondersteunend.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Ik ontvang de telefonische aanmelding zelf en als er behoefte is aan een kennismaking met mij, het zien van de praktijk en mijn manier van werken, dan bied ik dat aan. Dit betreft in het verlengde van een telefoongesprek een vrijblijvende kennismaking van een kwartiertje en is expliciet niet hetzelfde als een intake. Zodra iemand aan de beurt is doe ik de intake, bespreek daarna het behandelplan, inclusief behandeldoel, werkwijze, frequentie en prognose, laat dit tekenen en tevens voor toestaan van contact met huisarts en evt. andere betrokken hulpverleners na intake, na afsluiten en bij behoefte aan consultatie of evt. doorverwijzing. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Aan het eind van ieder gesprek toets ik kort hoe de cliënt de sessie heeft ervaren en hoe hij erbij zit, is hij, zijn wij 'on track'?Ik neem aan het begin en aan het einde van een behandeling een ROM-vragelijst af, of na ieder half jaar als de therapie nog langer gaat duren. Ik evalueer dan ook met de cliënt hoe zijn therapieproces verloopt en toets dit aan het behandeldoel in het behandelplan.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

een half jaar

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Dit is een vast onderdeel aan het einde van het gesprek en vast onderdeel van iedere evaluatie.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Ik stem af, voortdurend, op mijn cliënt, verbaal en non-verbaal. Ik ben duidelijk over mijn rol en mijn taak en de grenzen daar aan. Ik maak van meet af duidelijk over waar hij dit concreet kan teruglezen. Ik sta open voor vragen hierover. Ik maak duidelijk wat mijn werk- en telefoontijden zijn en hoe het contact over een weer over het algemeen sneller lukt per e-mail. E-mails beantwoord ik dezelfde dag, wanneer het een werkdag betreft. Ik werk met volwassenen en spreek naasten vaak in de intake en betrek met name partners vaak.Ik vraag in de intake naar zijn hulpvraag, zijn klachten en zoek samen met hem naar de aard van het verband tussen zijn symptomen en datgene waar de symptomen uit voortkomen of mee samenhangen. Deze diagnose bespreek ik met hem en de hulpvraag in acht houdend, kom ik tot een behandeldoel en een behandelplan, Dit leg ik voor aan mijn cliënt en zo nodig en indien in overeenstemming met mijn professionele visie, pas ik dit aan zijn wensen aan. Aan het begin van ieder gesprek speelt dit proces zich weer op microniveau af: ik vraag/ geef ruimte voor zijn inbreng van dat moment, maar toets dit aan het behandeldoel en ben daar zo nodig transparant over

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
AH mulder
gz-psycholoog, psychotherapeut
Vrouw