Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
0 weken
4 weken
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
0 weken
4 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
0 weken
4 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
0 weken
4 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
0 weken
4 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
0 weken
4 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
0 weken
4 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
0 weken
4 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
0 weken
4 weken

Onder Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
0 weken
4 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
0 weken
4 weken

Onder Voedings- en eetstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Voedings- en eetstoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Met welke klachten kun je terecht?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

De aanmeldprocedure is in mijn praktijk als volgt geregeld: patiënten kunnen zich telefonisch of per e-mail aanmelden. De aanmelding wordt door E. Crouzen in behandeling genomen. Tijdens het eerst (meestal telefonische) gesprek komen tevens de verwachte kosten ter sprake. Over het algemeen kunen patienten binnen 2-5 weken terecht. De intake gebeurt door Erik Crouzen, hoofdbehandelaar. Na de intake wordt een diagnose en een behandelplan opgesteld in afstemming met de patiënt. Indien de patiënt hiervoor toestemming gevraagd wordt op dit moment de huisarts schriftelijk geïnformeerd De patiënt zelf ontvangt een schriftelijke kopie. Buiten de reguliere afspraken vindt communicatie laagdrempelig plaats via SMS, telefoon en e-mail.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Na de afronding intakefase, waarbinnen eventueel nader psychodiagnostisch onderzoek werd gedaan wordt een behandelplan opgesteld. Soms kan Boven Mark niet de beste hulp bieden. Kwaliteit en transparantie van deze beslissing naar de patiënt staan hierbij voorop. Het betreft hier vooral patiënten met ernstige vormen van angst voor ziekte, ernstige eetproblemen, ADHD, bipolaire aandoeningen, aan autisme verwante aandoeningen of problemen met overmatig gebruik van alcohol of drugs. Dit geldt ook voor patiënten met ernstige persoonlijkheidspathologie of patiënten met niet aangeboren hersenletsel. Indien blijkt dat hulp elders beter bij de patiënt past krijgt hij of zij hierin een passend advies en daar waar nodig wordt contact met de huisarts of een van deze centra opgenomen. Dit uiteraard in samenspraak met én na uitdrukkelijke toestemming van de cliënt. In geval dat patiënt binnen de praktijk kan worden geholpen worden wordt een behandelplan opgesteld. Bij het opstellen wordt nadrukkelijk rekening gehouden met de hulpvraag van cliënt en zowel de klachten als de persoonlijkheid van de patiënt. Verder wordt rekening gehouden met de binnen de professie geldende richtlijnen en inzichten ten aanzien van keuze behandeling. Aan het begin en einde van de behandeling worden er in het kader van ROM vragenlijsten afgenomen. Ook wordt de behandeling in de regel elke 6 maanden geëvalueerd en daar waar nodig wordt het behandelplan bijgesteld.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Na 3 maanden, 6 maanden en een jaar wordt de behandeling geëvalueerd, de resultaten hiervan worden vastgelegd in het dossier. Punten die besproken worden zijn tevredenheid met de voortgang, het resultaat en de wijze waarop de patiënt ervaart dat er met hem/haar wordt omgegaan.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

In het laatste gesprek vindt een evaluatie van de behandeling plaats. De uitkomsten hiervan worden in het dossier van de patiënt opgenomen. Verder wordt een vragenlijst afgenomen waarin patiënt de tevredenheid over niveau van zorgverlening en het resultaat van de behandeling kan aangeven. De bevindingen hiervan worden regelmatig geanalyseerd en waar nodig de dienstverlening bijgestuurd cf het PDCA-principe.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Met de patiënt wordt geregeld gesproken over de voortgang van de behandeling. Hierbij wordt steeds gekeken of voor patiënt de uitleg zinvol en begrijpelijk is. Daar waar gewenst wordt de wijze van communicatie aangepast. Als patiënt dit wil krijgt hij/zij een afschrift van brieven aan huisarts en het behandelplan. Met de naasten van de patiënt wordt alleen met toestemming en in diens bijzijn gesproken over de patiënt en diens behandeling. Van deze regel kan alleen incidenteel in uitzonderlijke situaties worden afgeweken, zoals dreigende suïcidale patiënt of acuut ernstig gevaar anderen .

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
E crouzen
klinisch psycholoog
Man