Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
12 weken
0 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
12 weken
10 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
10 weken
10 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
11 weken
9 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
7 weken
4 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
1 week
6 weken

Onder Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
15 weken
15 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
5 weken
17 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
15 weken
6 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
12 weken
16 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
13 weken
0 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
4 weken
3 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
1 week
0 weken

Onder Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
13 weken
9 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
8 weken
9 weken

Onder Voedings- en eetstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Voedings- en eetstoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Met welke klachten kun je terecht?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

De aanmeldprocedure is bij GGz Breburg als volgt geregeld:In de regel moet een huisarts of medisch specialist de aanmelding insturen.Informatie over de aanmeldprocedure voor de cliënt:https://www.ggzbreburg.nl/ik-wil-hulp-hoe-werkt-dat/Informatie over de aanmeldprocedure voor de verwijzerhttps://www.ggzbreburg.nl/verwijzers/ Bij GGz Breburg wordt de cliënt terugverwezen naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien GGz Breburg geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt: ja Wanneer er wel een passend behandelaanbod mogelijk is volgt de intake.Bij de intake legt GGz Breburg vast wie verantwoordelijk is voor de cliënt en wie als aanspreekpunt fungeert in de periode tussen de intake en aanvang van de behandeling. Dit aanspreekpunt is in deze fase dan de regiebehandelaar. Indien de regiebehandelaar een ander is dan een psychiater of klinisch psycholoog, draagt de regiebehandelaar er zorg voor dat de intakegegevens en het (voorlopig) behandelvoorstel worden besproken in het multidisciplinair team. GGz Breburg informeert de cliënt over deze afspraken. Ook bespreken professional en cliënt hoe te handelen wanneer in deze periode de toestand van cliënt verergert.

Hoe verlopen intake en diagnose?

De intake en diagnose zijn binnen GGz Breburg als volgt geregeld:https://www.ggzbreburg.nl/ik-wil-hulp-hoe-werkt-dat/intakegesprek/De regiebehandelaar is het eerste aanspreekpunt voor cliënt, naasten en/of wettelijk vertegenwoordiger. Hij/zij coördineert het gehele zorgproces en is verantwoordelijk voor de kwaliteit en integraliteit van de behandeling en zorg. De regiebehandelaar is verantwoordelijk voor het (doen) vaststellen van de diagnose waarbij de cliënt ook daadwerkelijk is (mede)beoordeeld door de regiebehandelaar via direct contact met de cliënt.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Wanneer tijdens de intake wordt besloten om behandeling te starten wordt er gewerkt op basis van voorgeschreven zorgpaden. Hierin staan de meest logische stappen beschreven van de behandeling en zorgverlening. Hulpverleners passen dit zorgpad aan op individuele maat van de cliënt. In de regel start het zorgpad met een uitgebreide kennismaking, diagnose en het opstellen van een behandelplan.Bij het opstellen van een behandelplan wordt de cliënt en multidisciplinair team nauw betrokken. Bovendien adviseren we hierin ook een naaste te betrekken.De regiebehandelaar ziet erop toe dat dit proces zorgvuldig plaats vindt. Het behandelplan wordt altijd in een multidisciplinair overleg definitief door de regiebehandelaar vastgesteld. Afhankelijk van de behandelsetting en voorkeur van cliënt vindt dit plaats al dan niet in aanwezigheid van de cliënt. De regiebehandelaar stelt het behandelplan vast, nadat instemming is van de patiënt/cliënt is verkregen op basis van het voorgestelde behandelplan.In het behandelplan worden korte en lange termijn doelen gesteld ten aanzien van de behandeling en zorg. Er wordt apart een crisissignaleringsplan opgesteld.In de behandeling wordt nauw samengewerkt met ervaringsdeskundigen (zowel voor cliënten als familie/naasten). Ervaringsdeskundigen zijn werkzaam in een groot aantal van onze multi- disciplinaire teams. Er wordt actief gewezen op de mogelijkheden van zelfhulp bij Fameus.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Voorafgaand aan het opstellen van het behandelplan worden een aantal vragenlijsten ingevuld die betrekking hebben op: de mate van ernst van klachten, de zorgbehoefte, de mate van tevredenheid over de kwaliteit van leven en de mate van herstel. We noemen dit de ROM (routine outcome monitoring). Deze ROM wordt in een vooraf afgesproken frequentie afgenomen. De uitkomst wordt betrokken in het telkens bijstellen van het behandelplan (minimaal eens per jaar).

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Binnen GGz Breburg evalueert de regiebehandelaar samen met de cliënt en eventueel zijn naasten de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling als volgt:De voortgang van de behandeling wordt minimaal eens per jaar in een behandelplangesprek geëvalueerd. Hierin worden de uitkomsten van de ROM besproken. Ook hier adviseren we cliënten om een naaste uit te nodigen, dan wel bieden we de mogelijkheid aan om een apart gesprek in de triade te organiseren.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

De tevredenheid van cliënten wordt binnen GGz Breburg op de volgende manier gemeten: In het programma van de ROM is een digitale mogelijkheid om een enquête over cliënttevredenheid in te vullen. Aan de cliënt wordt gevraagd om deze enquête minimaal eens per jaar in te vullen of bij kortdurende behandeling direct na afsluiten van de behandeling. Indien geen gebruik kan worden gemaakt van deze digitale mogelijkheid wordt het formulier fysiek uitgereikt of toegezonden.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Wanneer tijdens de intake wordt besloten om behandeling te starten wordt er gewerkt op basis van voorgeschreven zorgpaden. Hierin staan de meest logische stappen beschreven van de behandeling en zorgverlening. Hulpverleners passen dit zorgpad aan op individuele maat van de cliënt. In de regel start het zorgpad met een uitgebreide kennismaking, diagnose en het opstellen van een behandelplan.Bij het opstellen van een behandelplan wordt de cliënt en multidisciplinair team nauw betrokken. Bovendien adviseren we hierin ook een naaste te betrekken.De regiebehandelaar ziet erop toe dat dit proces zorgvuldig plaats vindt. Het behandelplan wordt altijd in een multidisciplinair overleg definitief door de regiebehandelaar vastgesteld. Afhankelijk van de behandelsetting en voorkeur van cliënt vindt dit plaats al dan niet in aanwezigheid van de cliënt. De regiebehandelaar stelt het behandelplan vast, nadat instemming is van de patiënt/cliënt is verkregen op basis van het voorgestelde behandelplan.In het behandelplan worden korte en lange termijn doelen gesteld ten aanzien van de behandeling en zorg. Er wordt apart een crisissignaleringsplan opgesteld.In de behandeling wordt nauw samengewerkt met ervaringsdeskundigen (zowel voor cliënten als familie/naasten). Ervaringsdeskundigen zijn werkzaam in een groot aantal van onze multi- disciplinaire teams. Er wordt actief gewezen op de mogelijkheden van zelfhulp bij Fameus.

In geval van terugval of crisis?

Voorafgaand aan het opstellen van het behandelplan worden een aantal vragenlijsten ingevuld die betrekking hebben op: de mate van ernst van klachten, de zorgbehoefte, de mate van tevredenheid over de kwaliteit van leven en de mate van herstel. We noemen dit de ROM (routine outcome monitoring). Deze ROM wordt in een vooraf afgesproken frequentie afgenomen. De uitkomst wordt betrokken in het telkens bijstellen van het behandelplan (minimaal eens per jaar).

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
S DE booij
gz-psycholoog
Vrouw
JWF waterreus
psychiater
Man
DC bruins
gz-psycholoog
Vrouw
A saridi
psychiater
Man
BB giesbers
gz-psycholoog
Man
JM VAN DEN broek
gz-psycholoog, psychotherapeut
Vrouw
JN eilander
verpleegkundig specialist ggz
Vrouw
GMM willems
verpleegkundig specialist ggz
Vrouw
AJ laan
klinisch psycholoog
Vrouw
KJ adema
klinisch psycholoog
Vrouw