Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
0 weken
0 weken

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Mijn praktijk krijgt patienten die, met name,, verwezen worden door de huisarts; en zowel door mij, zonder wachttijd gediagnostiseerd en behandeld worden met een breed scala aan psychotherapeutische technieken zoals: cognitieve gedragstherapie, gesprekstherapie, psycho-educatie, provocatieve psychotherapie, inzichtgevende psychodynamische psychotherapie, al naar gelang de specifieke problematiek en behoefte van de patient. Gestreefd wordt om de patient zo snel mogelijk weer op eigen benen te laten staan om afhankelijkheid van hulpverlening te voorkomen.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Mensen kunnen zich telefonisch of via de website aanmelden voor behandelling. Vervolgens wordt een eerste afspraak gemaakt door en met de behandelaar die de patient zelf heeft gekozen. Eventueel wordt ook al vooraf besproken of de patient op de goede plek zit of dat een andere behandelaar, instantie toch beter is. Binnen een week is de eerste afspraak gemaakt en is er geen wachttijd tussen de eerste afspraak en behandeling.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

De voortgang telkens ge-monitord middels reflectiieverslagen die na elke therapie-sessie worden gemaakt door de patient en besproken met de behandelaar bij aanvang van elke nieuwe therapiesessie.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Na elke therapiesessie

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Bij navraag aan het eind van elke sessie en middels reflectieverslagen.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Zonodig stel ik zaken op schrift voor de patient, indien hij dat wil en in overeenkomst met de beroepsrichtlijnen. Daarnaast worden naasten uitgenodigd (met toestemming van de patient) indien dat gewenst is. Voorts schrijft de patient altijd na elke therapie-sessie een reflectieverslag die vervolgens daarna uitvoerig wordt besproken.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
JR wijnberg
psychotherapeut, gz-psycholoog
Man