Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Gespecialiseerde ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Huijs GGZ biedt BGGZ enSGGZ; diagnostiek en behandelingBij Huijs GGZ werken we generalistisch en eclectisch. We maken gebruik van de gangbare therapeutische richtlijnen binnen de psychologie, die evidence based zijn en de meeste kans op succes hebben. De behandeling kan onder andere bestaan uit psychotherapie, cliëntgerichte (inzicht gevende) therapie, EMDR, cognitieve gedragstherapie, schematherapie, emotion focused therapie (EFT), lichttherapie of mindfulness. Hierbij wordt gewerkt conform de vigerende richtlijnen. De hulpvraag van de cliënt staat centraal.Missie en visie; Hoogwaardige kwaliteit zorg leveren waarin de cliënt centraal staat om mensen met psychische problemen op een adequate en goede manier te kunnen helpen. Wij richten ons op zorg waarin de menselijke maat en laagdrempeligheid voorop staan. Behandelingen zijn gericht op zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid. Een (multidisciplinair) team van behandelaren werkt samen om de problemen van onze cliënten te diagnosticeren en waar mogelijk te behandelen. Wanneer zorg nodig is die niet door Huijs GGZ aan een cliënt gegeven kan worden, zal Huijs GGZ zich inzetten om de cliënt te begeleiden naar passende zorg. Onze cliënten kunnen rekenen op een individuele aanpak.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

Client meldt zich aan via website, telefonisch, e-mail, via Zorgdomein of via de huisarts. Cliënt moet in het bezit zijn van een geldige verwijsbrief van de huisarts, voorzien van onze praktijknaam, om een afspraak te kunnen plannen; de verwijsbrief moet vooraf bij onze praktijk, bij voorkeur digitaal, aangeleverd worden. Therapeut beoordeelt de verwijsbrief waarna de secretaresse cliënt een afspraak voor een intake aanbiedt. Deze afspraak wordt via een e- mail bevestigd, daarbij wordt de behandelovereenkomst meegestuurd. Cliënt moet die tekenen en kan die digitaal terugsturen of voor het intakegesprek meenemen. Een indicerend behandelaar doet de intakesamen met de coordinerend behandelaar om de aard van de problematiek samen met de intaker te beoordelen en tot een diagnose en behandeling te kunnen komen. Daarna wordt cliënt's intake tijdens een MDO (multi disciplinair overleg) besproken. Hier wordt de diagnose en behandeling vastgesteld, wordt een behandelaar (cliënt mag daarbij zijn/haar voorkeur aangeven) aan cliënt gekoppeld en wordt een behandelplan gemaakt. Hierna volgt een adviesgesprek met cliënt door de indicerend intaker, waarin de behandeling en behandelaar bekend gemaakt wordt.Het door de MDO voorgestelde behandelplan wordt met cliënt besproken. Als cliënt akkoord gaat met de behandeldoelen en behandelvorm, ondertekent cliënt het behandelplan bij de behandelaar en deze getekende versie van het behandelplan wordt in het electronisch patienten dossier (EPD) geupload.Hierna gaat (als cliënt daar toestemming voor verleent) een brief naar de huisarts om hem/haar over de diagnose en behandeling te informeren.

Hoe verlopen intake en diagnose?

Als client bijna aan de beurt is bellen we om een intakegesprek te plannen. Tijdens de eerste gesprek(ken) gaan we met client in gesprek over de klachten, wat er in de omgeving speelt, hoe client daar mee omgaat en of client weet waar de klachten vandaan komen.De indicerend regiebehandelaar stelt de diagnose en bespreekt samen met de behandelaar welke doelen behaald moeten worden, welke behandelinterventies passend zijn en welke het beste bij de client past. We spreken ook af welk deel van de behandeling op locatie plaats vindt en welk deel eventueel online. Voor de online behandeling kunnen we videobellen maar ook gebruik maken van e-health modules. De gemaakte afspraken zetten we in een behandelplan. Als client wilt kunnen hier familie of vrienden bij worden betrokken. Deze gesprekken duren ongeveer een uur. Na deze gesprekken maken wij een intakeverslag en sturen de huisarts een brief (na toestemming). De indicerend regiebehandelaar bespreekt, wanneer hij of zij geen klinisch psycholoog of psychiater is, met de klinisch psycholoog of psychiater welke diagnose is gesteld en welke behandeling gepland is. Wanneer de klinisch psycholoog of psychiater het eens is met de besluiten wordt de client op de behandelwachtlijst geplaatst.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

In het MDO wordt het intakeverslag multidisciplinair besproken. De initiële diagnose en het advies stelt de behandelaar die de intake gedaan heeft (hierna intaker genoemd) in overleg met de regiebehandelaar vast. De diagnose en het advies zet de intaker in het behandelplan en direct in het EPD. In dit overleg wordt afgesproken welke behandelaar cliënt in behandeling gaat nemen. In het adviesgesprek wat de intaker met cliënt heeft bespreekt die het intakeverslag en ook of behandeling bij Huijs GGZ kan plaatsvinden. Bij afwijzing van een cliënt maakt de intaker afspraken met de cliënt hoe de begeleiding naar een andere instelling verzorgd wordt en dat een brief met toelichting op het besluit naar de huisarts wordt gestuurd, tenzij cliënt daarvoor geen toestemming geeft.Is cliënt aangenomen voor behandeling dan maakt de intaker in het adviesgesprek bekend wie de behandelaar wordt die de behandeling gaat uitvoeren en sluit daarmee het intakeproces af. Hierna gaat de behandeling plaatsvinden en maakt de behandelaar vervolgafspraken met de cliënt. Afspraken worden gemaakt over de doelen van behandeling, welke methode daarvoor gebruikt gaat worden, wat de geschatte duur van de behandeling zal zijn en hoe frequent een evaluatiegesprek gaat plaatsvinden in het bijzijn van de regiebehandelaar. In alle gevallen stuurt de dossierhouder, tenzij cliënt daarvoor geen toestemming verleent, een (start)brief naar de huisarts.Op basis van het opgestelde behandelplan verleent de behandelaar de benodigde en afgesproken psychische zorg. In het behandelplan is opgenomen of de behandeling ondersteund wordt met andere therapeuten of bijvoorbeeld ondersteuning van de psychiater t.b.v. de medicatie.Tenminste 3 x gedurende de behandeling evalueert de behandelaar, in het bijzijn van de regiebehandelaar, de gestelde doelen die zijn opgenomen in het behandelplan met de cliënt. Tevens wordt besproken of de indicatie nog voldoet. Als uit de evaluatie naar voren komt dat de doelen bijgesteld / aangepast moeten worden, dan past de behandelaar het behandelplan aan en wordt die in het MDO besproken. De behandelaar verleent zorg volgens het aangepaste behandelplan.Cliënt wordt voor de eventuele afsluiting besproken in het multidisciplinair overleg. Dan volgt een evaluatie door behandelaar met cliënt aan de hand van een gesprek, cliënt vult ROM-meting en tevredenheidsonderzoek in. Daarna wordt de behandeling afgesloten, gaat een afsluitbrief naar de huisarts en wordt het EPD afgesloten.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Aanvullend op bovenstaande. Minimaal 3 x per behandeling evalueert de behandelaar, in het bijzijn van de regiebehandelaar, de gestelde doelen die zijn opgenomen in het behandelplan met de cliënt. Op basis van de vragenlijst evalueert de behandelaar de doelen en het plan met de cliënt. Tevens wordt besproken of de indicatie nog voldoet. Als uit de evaluatie naar voren komt dat de doelen bijgesteld / aangepast moeten worden, past de behandelaar dit aan in het behandelplan. De(effect)vragnelijst wordt opnieuw ingevuld. Het aangepaste behandelplan wordt in het MDO besproken. Als het nodig is wordt het concept behandelplan aangepast. De behandelaar verleent zorg volgens het nieuwe behandelplan.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Cliënt wordt voor de eventuele afsluiting besproken in het multidisciplinair overleg. Dan volgt een evaluatie door behandelaar met cliënt aan de hand van een gesprek, effectmeting en tevredenheidsonderzoek. Daarna wordt de behandeling afgesloten, gaat een afsluitbrief naar de huisarts en wordt het EPD afgesloten.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

De tevredenheid wordt op verschillende manieren gemeten:- Op verschillende (eerder beschreven) momenten wordt cliënt gevraagd de vragenlijst in te vullen. De resultaten worden door de behandelaar besproken met cliënt. Als er grote thema’s zijn dan zal de regiebehandelaar hier eventueel bij betrokken worden. Dit is ter inschatting aan de behandelaar.- Daarnaast wordt het besproken in het evaluatiegesprek, in het bijzijn van de regiebehandelaar. - Aan het einde van de behandeling wordt gevraagd de CQI vragenlijst in te vullen.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

In het MDO wordt het intakeverslag multidisciplinair besproken. De initiële diagnose en het advies stelt de behandelaar die de intake gedaan heeft (hierna intaker genoemd) in overleg met de regiebehandelaar vast. De diagnose en het advies zet de intaker in het behandelplan en direct in het EPD. In dit overleg wordt afgesproken welke behandelaar cliënt in behandeling gaat nemen. In het adviesgesprek wat de intaker met cliënt heeft bespreekt die het intakeverslag en ook of behandeling bij Huijs GGZ kan plaatsvinden. Bij afwijzing van een cliënt maakt de intaker afspraken met de cliënt hoe de begeleiding naar een andere instelling verzorgd wordt en dat een brief met toelichting op het besluit naar de huisarts wordt gestuurd, tenzij cliënt daarvoor geen toestemming geeft.Is cliënt aangenomen voor behandeling dan maakt de intaker in het adviesgesprek bekend wie de behandelaar wordt die de behandeling gaat uitvoeren en sluit daarmee het intakeproces af. Hierna gaat de behandeling plaatsvinden en maakt de behandelaar vervolgafspraken met de cliënt. Afspraken worden gemaakt over de doelen van behandeling, welke methode daarvoor gebruikt gaat worden, wat de geschatte duur van de behandeling zal zijn en hoe frequent een evaluatiegesprek gaat plaatsvinden in het bijzijn van de regiebehandelaar. In alle gevallen stuurt de dossierhouder, tenzij cliënt daarvoor geen toestemming verleent, een (start)brief naar de huisarts.Op basis van het opgestelde behandelplan verleent de behandelaar de benodigde en afgesproken psychische zorg. In het behandelplan is opgenomen of de behandeling ondersteund wordt met andere therapeuten of bijvoorbeeld ondersteuning van de psychiater t.b.v. de medicatie.Tenminste 3 x gedurende de behandeling evalueert de behandelaar, in het bijzijn van de regiebehandelaar, de gestelde doelen die zijn opgenomen in het behandelplan met de cliënt. Tevens wordt besproken of de indicatie nog voldoet. Als uit de evaluatie naar voren komt dat de doelen bijgesteld / aangepast moeten worden, dan past de behandelaar het behandelplan aan en wordt die in het MDO besproken. De behandelaar verleent zorg volgens het aangepaste behandelplan.Cliënt wordt voor de eventuele afsluiting besproken in het multidisciplinair overleg. Dan volgt een evaluatie door behandelaar met cliënt aan de hand van een gesprek, cliënt vult ROM-meting en tevredenheidsonderzoek in. Daarna wordt de behandeling afgesloten, gaat een afsluitbrief naar de huisarts en wordt het EPD afgesloten.

In geval van terugval of crisis?

Aanvullend op bovenstaande. Minimaal 3 x per behandeling evalueert de behandelaar, in het bijzijn van de regiebehandelaar, de gestelde doelen die zijn opgenomen in het behandelplan met de cliënt. Op basis van de vragenlijst evalueert de behandelaar de doelen en het plan met de cliënt. Tevens wordt besproken of de indicatie nog voldoet. Als uit de evaluatie naar voren komt dat de doelen bijgesteld / aangepast moeten worden, past de behandelaar dit aan in het behandelplan. De(effect)vragnelijst wordt opnieuw ingevuld. Het aangepaste behandelplan wordt in het MDO besproken. Als het nodig is wordt het concept behandelplan aangepast. De behandelaar verleent zorg volgens het nieuwe behandelplan.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
JWF waterreus
psychiater
Man
SJC vaessen
gz-psycholoog
Vrouw
MPM crouzen
klinisch psycholoog
Man
CJ verheecke
psychotherapeut, arts
Man
L VAN DER wijst-terpstra
klinisch psycholoog
Vrouw
MCH meijers
gz-psycholoog, psychotherapeut
Vrouw
SPE willems
Onbekend
Onbekend
MJJ DE jong
gz-psycholoog
Vrouw
PAJM huijs-scholte
psychotherapeut
Vrouw
LMAC VAN DER doelen
Onbekend
Onbekend