Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (ASR, DSW, Menzis, Salland, Zorg en Zekerheid, VGZ, Zilveren Kruis). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

De praktijk richt zich op (jong-)volwassen vanaf 18 jaar met angstklachten, stemmingsklachten, problemen op het gebied van zelfbeeld, problemen op sociaal gebied, trauma gerelateerde problematiek, rouw- en verliesverwerking, identiteitsvraagstukken evenals zingeving, moeilijkheden op het gebied van hechting en persoonlijkheidsproblematiek. Het gaat om cliënten die in staat zijn redelijk te functioneren in het maatschappelijk leven. Problematiek welke gepaard gaat met meer dan incidentele noodzaak tot crisisinterventie, suïcidaliteit, past niet binnen de mogelijkheden van de praktijk. Hetzelfde geldt voor verslavingsproblematiek of een psychotisch dan wel manisch toestandsbeeld. Cliënten met (uitsluitend) een medicamenteuze hulpvraag passen niet binnen het profiel van de praktijk.De praktijk biedt individuele ambulante behandelingen aan, wat betekent dat de cliënt naar de praktijk toekomt voor consulten. We doen geen second opinions, geen keuringsonderzoeken, geen onderzoeken in gerechtelijk of civiel kader, noch geeft de praktijk verklaringen af omtrent het psychisch functioneren.De visie van de praktijk is dat klachten veelal een poging zijn van de cliënt om een innerlijke balans vast te houden. In overleg met de cliënt zal worden bekeken of dat de behandeling zich zal richten op de persoonlijkheidsproblemen die cliënten kwetsbaar maken voor psychopathologie of dat er een klachtgerichte behandeling gestart zal worden.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Na aanmelding (via ha, telefonisch of via website), laat ik de cliënt weten of er sprake is van een wachttijd. Indien ik ruimte heb, zal er in eerste instantie een telefonische pré-intake plaatsvinden om een eerste beoordeling te maken of de problematiek passend is voor de praktijk. Mocht dit niet het geval zijn, verwijs ik terug naar de huisarts. Mocht de problematiek passend zijn voor de praktijk, plannen we een intakegesprek. Na afloop typeer ik de zorgvraag van de cliënt door middel van de HONOS+. Na het intake gesprek plannen we een vervolgcontact om de resultaten terug te koppelen en volgt er een behandel- of doorverwijsadvies.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Halfjaarlijkse evaluatie van behandeling op grond van behandeldoelen uit het behandelplan. Via ROM en/of eigen evaluatiedocument.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

6 maanden

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Iedere sessie kom ik kort terug op de vorige sessie om de voortgang en de tevredenheid in beeld te houden. Bij de halfjaarlijkse evaluatiemomenten wordt er stilgestaan bij de tevredenheid. Bij afsluiting van de behandeling vindt er een evaluerend eindgesprek plaats.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Cliënten: Via mondelinge communicatie tijdens therapiesessie. Daarbuiten kunnen cliënten mij bellen en/ of mailen en ik zorg dat ik spoedig antwoord bij vragen. Naasten: Ik heb alleen contact met naasten wanneer dit in afstemming met en toestemming van de cliënt is. Desgewenst kunnen partners en/ of belangrijke anderen, in overleg, mee komen naar de afspraak. Beloop van de behandeling: Halfjaarlijkse evaluatie van behandeling op grond van behandeldoelen uit het behandelplan.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
CCM walter-schulte
gz-psycholoog, psychotherapeut
Vrouw