Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor basis ggz (CZ, VGZ, Zilveren Kruis, DSW, ENO, Menzis, ASR, Eucare, ONVZ, Salland, Zorg en Zekerheid). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

De praktijk richt zich op ambulante hulpverlening aan volwassenen en ouderen met angst- en stemmings-klachten, die doorverwezen zijn door een (huis-)arts. Binnen de praktijk hebben we behandelmogelijkheden voor kortdurende klachtgerichte behandeling middels Cognitieve Gedragstherapie (angst, depressiviteit) of enkelvoudig trauma (EMDR). Daarnaast bieden we specialistische psychotherapeutische behandeling gericht op persoonlijkheidsproblematiek en/of complex trauma (schematherapie, Emotion Focused Therapy, clientgerichte psychothereapie) . We hebben ook een aanbod voor hulpverlening aan kinder en jeugd , vanaf de lagere school leeftijd en adolescentie. Indicaties zijn sociaal emotionele of ontwikkelings-problematiek (angst, stemming, trauma, identiteitsproblemen). Diagnostiek vindt uitsluitend plaats in het kader van behandeling.We hebben geen aanbod voor ASS-gerelateerde klachten, verslaving of psychiatrische problematiek.Bij acute crisis of dreiging van suicide of klachten vanuit een ontwricht systeem (gezin) verwijzen wij door naar meer gespecialiseerde setting met (semi-) klinische opvangmogelijkheden

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

- Aanmelding via aanmeldformulier: http://www.meervanpsy.nl/aanmelden-contact- Secretariaat bevestigt aanmelding en informeert over wachttijd, procedure (email)- Intakefunctionaris selecteert op basis van spoed, specialisme en koppelt terug- Wachtlijstbespreking wekelijks in vergadering- Secretariaat maakt dossier, plant afspraak in en stuurt uitnodiging- Behandelaar doet Intake en neemt dossier over en coördineert verdere procedure van Intake, diagnostiek, indicatiestelling en behandeling.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Wekelijkse voortgangbespreking in teamvergadering, evaluatie via ROM-Portal (LVVP), in patiëntenportaal Incura.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Een effectiviteitmeting van het verloop van de klachten met de OQ-45 via het ROM-portal in mijn zorgprogramma (Incura) met een beginmeting, tussenmeting en eindmeting. Deze worden besproken in Intake, evaluatie en afronding. Verder vinden tijdens de gesprekken regelmatig mondelinge evaluaties plaats.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

CQI-A via het ROM-Portal in mijn zorgprogramma (Incura)

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Onze computersoftware (Incura) voorziet in een patientenplatform, waarin de patient mee kan kijken met zijn behandeling (inzage afspraken, behandelplan, huiswerk, informatie, evaluatie, ROM-portal). Patiënt ontvangt bij Intake een gebruikersnaam en inlogcode en kan meekijken en communiceren met de behandelaar. Dit programma voorziet ook in effectmeting (klachtenvragenlijsten) en tevredenheidsmeting.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
FFGM broeren
gz-psycholoog
Vrouw
TGJ VAN meer
klinisch psycholoog
Man
CCP welles
gz-psycholoog
Vrouw
AJE bruijns
gz-psycholoog
Vrouw
JPE kok
psychotherapeut
Man