Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Mindbloom biedt ambulante psychologische hulpverlening voor (jong)volwassenen vanaf 18 jaar, in zowel de BGGZ als SGGZ. Cliënten met mentale klachten, interpersoonlijke klachten en/of lichamelijke klachten en zingevingsproblematiek kunnen bij Mindbloom terecht. Er wordt gewerkt met verschillende behandelmethoden, waaronder Cognitieve Gedragstherapie, EMDR, Schematherapie, Acceptance and Commitment therapie en Mindfulness Based Cognitive Therapy.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

De persoon neemt contact op met Mindbloom en communiceert per websiteformulier, e-mail of telefonisch met Nellie Stiny. Als cliënt zich nav dit contact zich aanmeldt, volgt er een screenend gesprek met Nellie Stiny. Hierin worden de reden van aanmelding en de klachten besproken en wordt er gekeken of Mindbloom de hulp kunnen bieden die een cliënt nodig heeft. Indien dat het geval is, wordt er een intake ingepland bij Nellie Stiny. Voor en na de intake informeert de behandelaar de cliënt over de privacyregeling, behandelvoorwaarden, betalingsinformatie, informatie over werkwijze, de diagnose, het behandelplan en de verdere werkwijze. De behandelaar betrekt de cliënt in de keuze voor de behandeling en laat de cliënt een behandelovereenkomst tekenen. Er dient naar het intakegesprek een doorverwijzing van de huisarts, paspoort/ID kaart en zorgverzekeringpasje mee gebracht te worden. Indien er geen verwijsbrief is bij het intakegesprek, of de afspraak wordt niet op tijd afgezegd (48 uur van te voren), kan er geen aanspraak worden gemaakt op verzekerde zorg en zal het intakegesprek in rekening worden gebracht. (à 160 euro).Bij Mindbloom wordt de cliënt terugverwezen naar de verwijzer wanneer er geen passend aanbod is op de zorgvraag van de cliënt. Daarbij geeft De Zorgkliniek een passend advies.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

De voortgang van de behandeling wordt als volgt gemonitord:Indicatieoverleg tussen regiebehandelaar en behandelaarVoortgangsbespreking behandelplan met de cliëntPeriodieke voortgangsbespreking behandelplan in het MDOVoortgangsbespreking per sessieEvaluatie behandelplan afname vragenlijsten + besprekingAfname ROM + bespreking -voortgangsbespreking in het MDO en tijdens supervisieBij Mindbloom evalueert de regiebehandelaar samen met de cliënt, en eventueel zijn naasten, de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling.In de BGGZ is er een eindevaluatie op de behandelresultaten. Dit wordt onder andere gedaan door middel van vragenlijsten. In de SGGZ is er een tussentijdse evaluatie op de motivatie/doelstelling van de cliënt, de hulpvraag en behandelresultaten tot zover en een eindevaluatie op behandelresultaten doormiddel van onder andere vragenlijsten. Er wordt geëvalueerd op motivatie/doelstelling, hulpvraag, kwaliteit van begeleiding, behandelresultaten tot dusver, indien er stagnatie in het zorgproces plaatsvindt. Kan ondersteunt worden d.m.v. vragenlijsten.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Elke 8-10 gesprekken.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Er worden tussentijdse gespreksevaluaties gedaan en er wordt tevens een schriftelijke (geanonimiseerde) eindevaluatie gedaan (de CQ- index).

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Tijdens de intake en behandeling worden, indien nuttig en wenselijk, met toestemming van de cliënt, naasten betrokken. De behandelmogelijkheden worden n.a.v. de behandelovereenkomst met cliënte (en diens naasten indien gewenst) besproken. Samen wordt er besloten welke vervolgstap er wordt genomen. De behandelovereenkomst wordt beveiligd met cliënt gedeeld en cliënt ondertekent deze bij akkoord. Per sessie wordt de voortgang en de stappen die we in behandeling en cliënt zelfstandig kan uitvoeren besproken. Elke 8-10 sessies worden de voortgang, kwaliteit en therapeutische relatie geëvalueerd. Er wordt besproken wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden. Indien nodig wordt het behandelplan aangepast of indien de indicatie wijzigt worden passende vervolgstappen besproken. Bij toestemming van cliënt, worden de onderwerpen die in indicatie overleg en overleg met betrokken zorgverleners worden besproken, met cliënt gedeeld. Uitslagen van vragenlijsten worden veilig gedeeld en besproken.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
NL stiny
gz-psycholoog
Vrouw