Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Alle aandoeningen
8 weken
0 weken
Gespecialiseerde ggz
Aanmeldwachttijd
Behandelwachttijd
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
0 weken
0 weken

Onder Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
20 weken
13 weken

Onder Angststoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
20 weken
19 weken

Onder Bipolaire stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
20 weken
13 weken

Onder Depressieve stemmingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Depressieve stemmingsstoornissen
Diagnose onbekend
0 weken
0 weken

Onder Diagnose onbekend vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Diagnose onbekend
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
6 weken
15 weken

Onder Neurocognitieve stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
20 weken
19 weken

Onder Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
20 weken
19 weken

Onder Persoonlijkheidsstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep
0 weken
0 weken

Onder Restgroep vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Restgroep
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
7 weken
13 weken

Onder Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
19 weken
8 weken

Onder Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
20 weken
13 weken

Onder Trauma en stressorgerelateerde stoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Trauma en stressorgerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
0 weken
0 weken

Onder Voedings- en eetstoornissen vallen onder andere de onderstaande aandoeningen. Neem altijd contact op met de aanbieder om te controleren of de aandoening ook daadwerkelijk behandeld wordt.

  • Voedings- en eetstoornissen

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

We zijn een relatief kleinschalige ggz-instelling met een breed scala aan behandelmogelijkheden door meerdere disciplines. Dat maakt dat we veel kunnen, elkaar kennen en elkaar laagdrempelig kunnen benaderen. We zijn betrokken en deskundige professionals, betrokken naar elkaar toe en naar de cliënt en zijn systeem. We staan voor een veilig klimaat voor personeel, cliënt en diens systeem. Ons streven is om zorg snel te kunnen starten, laagdrempelig bereikbaar te zijn voor onze partners en wanneer nodig snel te kunnen op- en afschalen. Om tijdig gepaste zorg te kunnen bieden en continuïteit van zorg te borgen, investeren we in goede verbindingen intern, én met andere zorgverleners om ons te committeren aan gezamenlijke verantwoordelijkheid, met de huisarts als spil. In de samenwerking willen we autonomie en klinisch, persoonlijk en maatschappelijk herstel gedurende het hele zorgtraject bevorderen. Dat betekent dat we cliënten ondersteunen bij het regie hebben of krijgen over hun eigen herstelproces. In dialoog met de cliënt en zijn naaste(n) wordt besproken wat er nodig is om een beter evenwicht te vinden tussen draaglast en draagkracht en om de meest passende weg te vinden richting herstel. De visie van Zuyderland GGz is in vastgelegd in het document Visie op zorg Zuyderland Geestelijke Gezondheidszorg 2021.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

  • Overig, namelijk:

    Ziekenhuispsychiatrie binnen Zuyderland Medisch Centrum (dmv Psychiatrisch Consultatieve Dienst).

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

Reguliere aanmelding:? Aanmelding geschiedt digitaal of schriftelijk. Evt. met telefonische toelichting (altijd bij crisis/spoed).? Inschrijving, openen van aanmelddossier en correspondentie met cliënt/patiënt en verwijzer t.b.v. de intake gebeurt door secretariaat.? Inhoudelijke verwerking aanmelding en eventueel inhoudelijk contact met cliënt/patiënt en verwijzer door BIG geregistreerde spreekuurhouder/triagist.Naast de geplande reguliere aanmelding kunnen cliënten/patiënten op verwijzing van een bevoegd verwijzer acuut op dezelfde dag van aanmelding worden gezien door de crisisdienst en semi-acuut via een spoedintake. De contacten met de verwijzer zijn hierbij telefonisch en bij de contacten met de cliënten/patiënten is altijd een BIG-specialist betrokken. Terugrapportage van de crisis/spoedinterventie aan de verwijzer kan per direct digitaal geschieden.Ook is het voor huisartsen/POH’s mogelijk een eenmalig Face to Face consult, e-mailcontact ofwel een telefonisch advies door een specialist conform art 14 BIG aan te vragen.

Hoe verlopen intake en diagnose?

De intake en diagnose binnen Zuyderland GGz is als volgt geregeld:? Cliënt/patiënt wordt schriftelijk dan wel telefonisch uitgenodigd voor het intakegesprek. ? Vanuit de triage wordt gekeken welke regiebehandelaar vanuit welk zorgprogramma het beste aansluit/matcht bij de zorgvraag van de cliënt/patiënt.? De regiebehandelaar is verantwoordelijk voor het intakeproces, draagt zorg voor het (doen) stellen van de diagnose, stelt samen met de patiënt/cliënt een (voorlopig) behandelvoorstel op en draagt zorg dat het (voorlopige) behandelvoorstel wordt besproken in het MDO.? In de gespecialiseerde ggz is een specialist conform art 14 BIG is betrokken bij de intakefase.? De intakefase wordt afgerond met een adviesgesprek met de regiebehandelaar en cliënt/patiënt, waarbij het voorlopige behandelplan wordt vastgesteld. ? In dat adviesgesprek wordt in afstemming met cliënt/patiënt volgens de principes van shared decision making het behandelplan overeengekomen.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Het behandelplan wordt in afstemming met cliënt/patiënt opgesteld (en in de gespecialiseerde ggz besproken in het MDO) waarbij tevens de DSM-classificatie wordt vastgesteld.In het behandelplan zijn beschreven:? Samen met de cliënt geformuleerde hulpvragen.? Een beschrijvende diagnose.? Helder omschreven (korte- en lange termijn) behandeldoelen, die zo veel mogelijk SMART en Herstelgericht zijn geformuleerd en in overleg tussen patiënt/cliënt en behandelaar tot stand zijn gekomen.? De overeengekomen behandelinterventies om de gestelde behandeldoelen te bereiken.? De bij de uitvoering van het behandelplan betrokken hulpverleners/instanties en op welke wijzeAfstemming plaatsvindt tussen de betrokken hulpverleners/instanties.? De termijn waarop het behandelplan met cliënt/patiënt (en in de gespecialiseerde ggz in het MDO) wordt geëvalueerd en eventueel bijgesteld.? De participatie van naastbetrokkenen bij de behandeling in samenspraak met de cliënt (indien van toepassing).

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Voortgang wordt structureel (bij aanvang, tussentijds en bij afsluiting) gemonitord door middel vanROM en zo nodig aanvullende vragenlijsten. Het behandelplan wordt periodiek geëvalueerd metpatiënt/cliënt en waar van toepassing in het MDO en indien nodig aangepast.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Behandeling wordt samen met de patiënt/cliënt en eventueel zijn naasten geëvalueerd. In de generalistische basis ggz bespreekt de regiebehandelaar met de patiënt/cliënt en eventueel naasten de voortgang ten opzichte van de gestelde doelen. Dit gebeurt waar nodig tussentijds en tenminste voor afronding van de behandeling.In de gespecialiseerde ggz vindt periodiek (minimaal eenmaal per jaar) een MDO plaats insamenhang met tussenevaluaties met patiënt/cliënt en eventueel naasten zoals vastgelegd in hetbehandelplan. Hierbij worden de gestelde doelen en het proces geëvalueerd en afhankelijk van dezeevaluatie het behandelingsbeleid aangepast. Dit betreft een cyclisch proces.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Zuyderland GGz voert een beleid waarbij cliënten systematisch gevraagd wordt naar hun ervaringen met de hulpverlening. Hiervoor worden verschillende methodieken gebruikt, waaronder een cliënttevredenheidsonderzoek middels CQ-index, spiegelbijeenkomsten en evaluatiegesprekken met de patiënt/cliënt en naasten.

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Het behandelplan wordt in afstemming met cliënt/patiënt opgesteld (en in de gespecialiseerde ggz besproken in het MDO) waarbij tevens de DSM-classificatie wordt vastgesteld.In het behandelplan zijn beschreven:? Samen met de cliënt geformuleerde hulpvragen.? Een beschrijvende diagnose.? Helder omschreven (korte- en lange termijn) behandeldoelen, die zo veel mogelijk SMART en Herstelgericht zijn geformuleerd en in overleg tussen patiënt/cliënt en behandelaar tot stand zijn gekomen.? De overeengekomen behandelinterventies om de gestelde behandeldoelen te bereiken.? De bij de uitvoering van het behandelplan betrokken hulpverleners/instanties en op welke wijzeAfstemming plaatsvindt tussen de betrokken hulpverleners/instanties.? De termijn waarop het behandelplan met cliënt/patiënt (en in de gespecialiseerde ggz in het MDO) wordt geëvalueerd en eventueel bijgesteld.? De participatie van naastbetrokkenen bij de behandeling in samenspraak met de cliënt (indien van toepassing).

In geval van terugval of crisis?

Voortgang wordt structureel (bij aanvang, tussentijds en bij afsluiting) gemonitord door middel vanROM en zo nodig aanvullende vragenlijsten. Het behandelplan wordt periodiek geëvalueerd metpatiënt/cliënt en waar van toepassing in het MDO en indien nodig aangepast.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
KMM claessen
gz-psycholoog
Vrouw
MPE hendrikx
Onbekend
Onbekend
AST VAN breukelen
Onbekend
Onbekend
KEM wolfs
Onbekend
Onbekend
MJHM nijssen
gz-psycholoog
Vrouw
FMM brassé-kitzen
gz-psycholoog
Vrouw
M reichgelt
psychotherapeut
Vrouw
CWL thijssen
gz-psycholoog
Vrouw
M biessen
verpleegkundig specialist ggz
Vrouw
CJ janssen
gz-psycholoog
Vrouw