Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Bron: NZA

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de instelling (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Patiënt centraal en zien in zijn context. Met behandeling en begeleiding gebaseerd op evidence-based aanpak. Onze patiënten populatie kenmerkt zich veelal door multi-problematiek op verschillende levensdomeinen.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Kun je terecht voor hoogspecialistische behandelingen (3e lijns ggz)?

Nee, dit soort behandelingen bieden wij niet.

Welke andere speciale behandelingen zijn er?

  • Dubbele diagnose (aanbod specifiek gericht op behandeling van bijvoorbeeld verslaving icm een psychische stoornis of een eetstoornis icm PTSS), namelijk:

    PTSS en verslaving
    ADHD en verslaving

  • Mensen met een (licht) verstandelijke beperking

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding?

Aanmeldingen komen binnen bij het secretariaat. Bij aanmelding van cliënt wordt een informatiepakket overhandigt /opgestuurd. Tevens wordt gewezen op het meenemen van een geldige verwijsbrief van de huisarts. Vervolgens wordt een afspraak gemaakt met een zorgcoördinator, die de intake verzorgt.

Hoe verlopen intake en diagnose?

De bevindingen vanuit de intake worden voorgelegd aan de regiebehandelaar., De regiebehandelaar voert een eigen intakegesprek en komt na overleg tot een (voorlopige) diagnose. Op basis van de intake van de regiebehandelaar kan alvorens de behandeling wordt gestart, gekozen worden voor een verdiepingsslag mbt de diagnose. Er wordt dan eerst een diagnostisch plan uitgevoerd.

Behandelproces

Hoe wordt het behandelplan opgesteld?

Het behandelplan wordt opgesteld door de toegewezen behandelaar en de regiebehandelaar. Vervolgens wordt dit behandelplan besproken in het MDO. Na vaststelling in dit overleg bespreekt de toegewezen behandelaar het plan met de cliënt( en zijn verwanten)en vraagt om een akkoord middels het ondertekenen van het plan.

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Het behandelplan blijft gedurende de behandeling ter beschikking van de cliënt; cliënt heeft te allen tijde recht op inzage en kan een kopie krijgen.In het behandelplan of in algemene voorwaarden/afspraken wordt opgenomen op welke manier te handelen bij een crisis en op welke manier voor waarneming tijdens afwezigheid van de regiebehandelaar wordt zorggedragen. Minimaal twee keer per jaar wordt cliënt besproken in het MDO. Daarbij wordt gebruik gemaakt van ROM-metingen om de voortgang van de behandeling te bepalen.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

De regiebehandelaar evalueert naar gelang de ernst van de toestand van de cliënt op indicatie (3-6 maandelijks) of deze voldoende zorg krijgt. Indien er een verbetering in de toestand van de cliënt ontstaat wordt de hulpverlening afgebouwd en na afronden van de behandeling beëindigd. Bij toename van ernst van de psychiatrische toestand wordt de zorg opgeschaald dan wel wordt cliënt door verwezen naar een instelling die zijn hulpvraag beter kan beantwoorden.

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Memphys voert jaarlijks een cliënttevredenheidsonderzoek uit

Na de behandeling

Hoe worden de resultaten en vervolg besproken?

Het behandelplan wordt opgesteld door de toegewezen behandelaar en de regiebehandelaar. Vervolgens wordt dit behandelplan besproken in het MDO. Na vaststelling in dit overleg bespreekt de toegewezen behandelaar het plan met de cliënt( en zijn verwanten)en vraagt om een akkoord middels het ondertekenen van het plan.

In geval van terugval of crisis?

Het behandelplan blijft gedurende de behandeling ter beschikking van de cliënt; cliënt heeft te allen tijde recht op inzage en kan een kopie krijgen.In het behandelplan of in algemene voorwaarden/afspraken wordt opgenomen op welke manier te handelen bij een crisis en op welke manier voor waarneming tijdens afwezigheid van de regiebehandelaar wordt zorggedragen. Minimaal twee keer per jaar wordt cliënt besproken in het MDO. Daarbij wordt gebruik gemaakt van ROM-metingen om de voortgang van de behandeling te bepalen.

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
EW VAN DER leeden
gz-psycholoog
Vrouw
HHM roose
gz-psycholoog
Vrouw
PMAA rijnart
gz-psycholoog
Man
HW meijer
psychiater
Man
GRM caminada
verpleegkundig specialist ggz
Man
AK spitsbaard
gz-psycholoog
Vrouw