Cliëntervaringen
De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.
De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.
Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.
In mijn praktijk bied ik individuele, ambulante psychotherapie met name middels EMDR, schematherapie en cognitieve gedragstherapie. De diversiteit van klachten waarmee cliënten zich aanmelden is groot. De meest voorkomende problemen zijn angst- en stemmingsklachten, traumagerelateerde klachten (PTSS) en persoonlijkheidsproblematiek. In mijn praktijk behandel ik vaak psychische problematiek die sinds langere tijd aanwezig is of steeds weer terugkeert. Het merendeel van mijn cliënten heeft last van meerdere probleemgebieden die vaak met elkaar samenhangen. Indien gewenst betrek ik de familie / partner / omgeving bij de behandeling. In mijn praktijk maak ik gebruik van videobellen en contact via een beveiligd mailprogramma.
Onbekend
De cliënt meldt zich tijdens het telefonisch spreekuur bij de praktijk aan.Telefonische aanmelding wordt ontvangen door mw. Pelders, mw. Sillen of door mijzelf. Bij detelefonische aanmelding bespreken we kort de reden van aanmelding en maken we op basis daarvaneen eerste inschatting van de problematiek. Wanneer de verwachting is dat de cliënt bij ons op hetjuiste adres is, bespreken we wanneer naar verwachting de eerste afspraak gepland kan worden ennemen we de gegevens van cliënt op. De cliënt wordt daarna door de behandelaar gebeld om eenafspraak voor een intakegesprek te plannen.
Zorgvraagtypering vindt plaats met behulp van de HONOS+Voortgang van de behandeling wordt gemonitord door periodieke evaluatiemomenten en middelsROM. Maar ook tussentijds bij zorgen of onvrede, over het behandelverloop bij cliënt of bij mij komtde voortgang aan bod.Daarnaast bespreek ik de voortgang van de behandeling met collega's tijdens werkoverleg ofintervisie. Adviezen voor aanpassingen van de behandeling breng ik dan weer terug in debehandeling.
3 maanden (n.a.v. ROMmeting)
Aan het einde van de behandeling middels de SRS die ik via mijn ROM provider verstuur.
Na afronding van de intake stel ik een behandelplan op, waarin ik de aanmeldingsklachten, hulpvraag, beschrijvende diagnose en behandelvoorstel weergeef. Indien er overeenstemming bestaat wordt dit behandelplan door de cliënt getekend en opgenomen in zijn/haar dossier.We spreken af om periodiek te evalueren of tussentijds indien door cliënt of behandelaar gewenst.
Ja
Ja