Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor basis ggz (DSW, ONVZ, Zilveren Kruis, Zorg en Zekerheid). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (DSW, ONVZ, Zilveren Kruis, Zorg en Zekerheid). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

In mijn praktijk bied ik psychotherapie aan volwassenen met langer bestaande angst en stemmingsstoornissen, persoonlijkheidsproblematiek, psychotrauma (waaronder ook vroegkinderlijk trauma) hechtingsproblematiek, neurotische problematiek en zelfbeeldproblemen/ identiteitsproblemen. De meeste cliënten komt in behandeling voor een angststoornis, psychotrauma en/of stemmingsstoornis (depressie) of persoonlijkheidsstoornis en zij hebben een vorm van dagbesteding (werk of studie) en enig steunsysteem. Cliënten met ernstige verslaving, psychose of cliënten die veel acute (crisis)zorg nodig hebben, kan ik niet in behandeling nemen. In de therapie maak ik gebruik van een combinatie van behandeltechnieken, afhankelijk van de aard van de klachten en hulpvraag. De methoden waar ik veel mee werk zijn: psychodynamische therapie (gericht op het verkrijgen van inzichten en meer begrip van emoties , gedragspatronen, en relaties), EMDR (een methode ontwikkeld voor het behandelen van trauma), experientiële technieken (zoals IR) en schematherapie (wanneer sprake is van rigide gedragspatronen of een persoonlijkheidsstoornis). Vaak vindt er ook een gesprek plaatst met de partner of belangrijke andere(n) en indien nodig wordt er een beroep gedaan op een collega die systeemtherapie of partnerrelatietherapie biedt. Verder is er samenwerking met een psychiater voor psychiatrische consultatie en medicamenteuze behandeling en met andere collega psychotherapeuten wanneer bijv. een meer intensieve ambulante behandeling nodig is. Online behandeling is mogelijk maar live contact heeft de voorkeur.

Met welke klachten kun je terecht?

Onbekend

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

Cliënten kunnen zich aanmelden via de website of telefonisch contact opnemen. Ik doe zelf de aanmelding en intake. Voorafgaande aan het eerste gesprek heb ik altijd een telefonisch contact om uitleg te geven over de praktijk en om op grond van een eerste klachten inventarisatie, samen met de cliënt te bekijken of ik de gewenste zorg kan bieden. Wanneer ik de behandeling op mij neem, maken we direct een afspraak voor het intakegesprek. In de meeste gevallen vinden er 2 intakegesprekken plaats gevolgd door een adviesgesprek waarin de behandelovereenkomst wordt gelezen en ondertekend.

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Na 6 maanden (uiterlijk binnen 12 maanden) worden worden de doelen en diagnose geëvalueerd met de patiënt en eventuele naasten besproken. Hierin worden ook tussentijdse metingen m.b.v. vragenlijsten/ ROM meegenomen indien patiënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Er wordt vervolgens een voortgangsrapportage gemaakt die door de patiënt wordt gelezen en als deze akkoord is wordt dit verstuurd naar de huisarts (of andere verwijzer).

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Na elke 6 maanden in SGGZ behandeling en in Basis GGZ behandeling 2 a 3 maanden (afhankelijk van de frequentie van de contacten).

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Ik check de tevredenheid regelmatig in gesprek met clienten en tijdens evaluaties en ik meet de tevredenheid met een ROM vragenlijst.

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Eens in de 6 maanden worden worden de doelen en diagnose geëvalueerd met de patiënt, en eventuele naasten, besproken. Minimaal eens per jaar wordt een voortgangsrapportage gemaakt die door de patiënt wordt gelezen en indien akkoord, wordt deze verstuurd naar de huisarts (of andere verwijzer).

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
S thijssen
psychotherapeut, gz-psycholoog
Vrouw
KH stolk
psychiater
Man