Wachttijden

Let op: Er zijn twee verschillende soorten wachttijden. De Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het maken van de eerste afspraak en de datum van deze afspraak (de intake). De Behandelwachttijd is het aantal weken tussen de datum van de intake en de start van de behandeling.

Basis ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor basis ggz (ASR, Menzis, VGZ, Zilveren Kruis). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.
Gespecialiseerde ggz
Deze zorgaanbieder heeft nu een patiëntenstop voor gespecialiseerde ggz (ASR, Menzis, VGZ, Zilveren Kruis). Neem contact op met je zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.
Voor deze zorgaanbieder zijn de wachttijden onbekend.

Cliëntervaringen

De zorgaanbieder heeft deze gegevens niet aangeleverd.

De gang van zaken in de praktijk (Kwaliteitsstatuut)

Alle zorgaanbieders in de ggz hebben een ‘kwaliteitsstatuut’. In het kwaliteitsstatuut beschrijft een aanbieder onder meer met welke klachten je terecht kunt en hoe het zorgtraject is geregeld. Je kunt het hele kwaliteitsstatuut vinden op de website van de aanbieder, of er naar vragen als je er bent. Hieronder kun je lezen hoe een aantal zaken bij de aanbieder is geregeld.

Zorgaanbod

Wat is de algemene werkwijze in de praktijk?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Met welke klachten kun je terecht?

Deze zorgaanbieder werkt nog niet met het nieuwste model Kwaliteitsstatuut, waardoor deze informatie momenteel niet beschikbaar is.

Aanmelding en intake

Hoe verloopt de aanmelding en intake?

De secretaresse ontvangt de (telefonisch of via website). Bereikbaarheid van maandag t/mdonderdag van 9.00 tot 13.00 uur. De intake wordt gedaan door één van de behandelaren,afhankelijk van de wens van de cliënt dan wel de beschikbaarheid van de therapeut. Zie ook onzewebsite: https://www.rationeletherapie.nl/aanmelden/

Behandelproces

Hoe wordt de voortgang van de behandeling gevolgd?

Er wordt gemonitord met alle genoemde middelen: voortgangsbespreking van hetbehandelplan, evaluatie, vragenlijsten en ROM.

Hoe wordt de behandeling geëvalueerd?

Na 3 maanden en 1 jaar (om te bepalen of een vervolg dbc nodig is).

Hoe wordt de tevredenheid van cliënten gemeten?

Bij het afsluiten van de behandeling mondeling en met behulp van de volgende online vragenlijst: https://www.rationeletherapie.nl/clienttevredenheid/

Hoe is de communicatie met de cliënt georganiseerd?

Het beloop van de behandeling wordt regelmatig geëvalueerd met de cliënt. Waar relevant wordt een partner of ouder bij de behandeling betrokken, uiteraard alleen met toestemming van de cliënt.

Na de behandeling

Worden de resultaten en vervolg besproken?

Ja

Jouw gegevens en privacy

Wordt er toestemming gevraagd om gegevens te delen met professionals die niet bij de behandeling betrokken zijn?

Ja

Vergoedingen

Selecteer een basisverzekering om informatie te zien over vergoedingen bij deze zorgaanbieder.
Selecteer je verzekeraar
Selecteer je basispakket

Behandelaars

Naam
Beroep
Geslacht
PAW delsink
klinisch psycholoog
Man